Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Científica de Educação
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 1 (2024): Revista Científica de Educação - Fluxo Contínuo
Vol. 9 No. 1 (2024): Revista Científica de Educação - Fluxo Contínuo
Published:
2024-09-14
Artigos
A CULTURA REGIONAL E O LETRAMENTO: UM ESTUDO DA VIDA E OBRA DO CORDELISTA ZEZÉ FOLHETEIRO
Renata Minelli da Silva, Cleonildo Mota Gomes Júnior
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24055
PDF (Português (Brasil))
ADEQUAÇÃO E USO DAS TECNOLOGIAS DA INFORMAÇÃO E COMUNICAÇÃO NAS INSTITUIÇÕES DE ENSINO NO PERÍODO REMOTO
Angela Glaucia da Silva, Cesar Renato da Rocha
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
APRESENTAÇÃO
Daniel Junior de Oliveira, Cirlene Pereira dos Reis Almeida, Elisabeth Maria de Fátima Borges
e24069
PDF (Português (Brasil))
UN ANÁLISIS DEL PROCESO DE SOBRECULTURALIDAD REFLEJADO EN LOS TRABAJOS DE FIN DE GRADO DE ESTUDIANTES INDÍGENAS DE LA UNIVERSIDAD INTERCULTURAL INDÍGENA DE MICHOACÁN
Daniel Valério Martins, Pedro Henrique Silvestre Nogueira, Ruan Rocha Mesquita, Rute Morais Souza
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24056
PDF (Português (Brasil))
CONCEPTIONS AND CONTRADICTIONS OF THE BNCC: ANALYSIS ON CURRICULAR THEORIES
Eunice Nóbrega Portela, Dirce Maria da Silva
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24057
PDF (Português (Brasil))
THE CONSTRUCTION OF THOUGHT AND LANGUAGE: an analysis of the film Kaspar Hauser's Enigma from a Vygotsky perspective
Douglas Gomes da Silva, Raquel A. Marra da Madeira Freitas
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION WITH INTELLECTUAL DISABILITIES: included or inserted in the classroom? curricular flexibilization and the school inclusion process
Lidiane da Silva Lopes, Karine Barbosa da Silva, Marlene Barbosa de Freitas Reis, Cláudio Pires Viana
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24058
PDF (Português (Brasil))
IS LITERATURE TAUGHT?
Dirce Maria da Silva, Wiliam Alves Biserra, Eunice Nóbrega Portela
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24059
PDF (Português (Brasil))
BETWEEN THEORIES AND PRACTICES: TEACHING HISTORY FROM AN INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVE
Cleusa Teixeira de Sousa, Gilberto Cézar de Noronha
PDF (Português (Brasil))
PRODUCTION OF KNOWLEDGE: teacher training and construction of professional identity
Sara Lutéria Ribeiro Pereira Costa, Vanessa Martins da Silva, Karla Vitoriano e Silva Almeida
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24061
PDF (Português (Brasil))
FINALIDADES EDUCATIVAS E PEDAGOGIAS: uma relação necessária
Denise Elza Nogueira Sobrinha, Vanessa Martins da Silva, Karla Vitoriano e Silva Almeida
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24062
PDF (Português (Brasil))
FINALIDADES EDUCATIVAS E PEDAGOGIAS: uma relação necessária
Denise Elza Nogueira Sobrinha, Vanderleida Rosa de Freitas e Queiroz, Joana Peixoto
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24062
PDF (Português (Brasil))
A CONTÍSTICA DE BARIANI ORTENCIO: cultura como educação
Lilian de Castro Junqueira
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24063
PDF (Português (Brasil))
THE ROLE OF SCHOOL AND PEDAGOGICAL WORK: notes by the Historical-Critical Tendency
Dayane Rita da Silveira
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24064
PDF (Português (Brasil))
THE LUDICITY AS A TOOL IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS IN CHILD EDUCATION
Ana Julia Queiroz Mello, Yasmin Lúcio Lôbo, Elisabeth Maria de Fátima Borges
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24065
PDF (Português (Brasil))
SCHOOL EDUCATIONAL PURPOSES IN HISTORY TEACHING IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL
Natália Cosme de Morais Alves, Stéffany Alves da Silva, Daniel Junior de Oliveira
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24066
PDF (Português (Brasil))
REGÊNCIA DO VERBO “ASSISTIR” NO SENTIDO DE “VER”, PRESENCIAR”: norma e uso em confronto
Cirlene Pereira dos Reis Almeida
RCE, v. 9, 2024, ISSN 2526-4257, e24068
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
Español (España)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Browse
Developed By
Open Journal Systems