Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revista Científica de Educação
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 1 (2017): Vol. 2 No. 1 (2017)

Vol. 2 No. 1 (2017): Vol. 2 No. 1 (2017)

					View Vol. 2 No. 1 (2017): Vol. 2 No. 1 (2017)
Published: 2018-04-02

Editorial

  • Editorial

    Elianda Figueiredo Arantes Tiballi
    1-3
    • PDF (Português (Brasil))

Artigos

  • A EDUCAÇÃO EM GOIÁS APÓS 1930: ENTRE OS IDEAIS DO MANIFESTO DOS PIONEIROS DA EDUCAÇÃO NOVA (1932) E DO ESTADO NOVO

    Luciana da Silva Martins, Elianda Figueiredo Arantes Tiballi
    19-34
    • PDF (Português (Brasil))
  • DO PÁTIO DO COLÉGIO AO PÁTIO DA ESCOLA: VIOLÊNCIA SIMBÓLICA E VIOLÊNCIA DE FATO

    Wilson Alves de Paiva
    4-18
    • PDF (Português (Brasil))
  • TEATRO ESCOLAR E FORMAÇÃO HUMANA: CONTRIBUIÇÕES DA TEORIA HISTÓRICO-CULTURAL

    Weyber Rodrigues de Souza
    35-46
    • PDF (Português (Brasil))
  • INVESTIGAÇÃO MATEMÁTICA COM O GEOGEBRA NO INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE GOIÁS: EXPERIMENTOS, CONJECTURAS E DESAFIOS

    Maxwell Gonçalves Araújo, Uender Barbosa de Souza
    47-59
    • PDF (Português (Brasil))
  • A NATUREZA COMO FERRAMENTA DE ENSINO: UMA ANÁLISE INTERDISCIPLINAR DO INSTITUTO DE PERMACULTURA E ECOVILAS DO CERRADO

    João Oliveira Ramos Neto, Dienes Januário de Souza
    60-72
    • PDF (Português (Brasil))

Em Debate

  • DIPLOMA OU CONHECIMENTO?

    Marcos Marcos Antonio da Silva
    73-84
    • PDF (Português (Brasil))

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Português (Brasil)
  • Español (España)
  • English

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Browse

Developed By

Open Journal Systems

RCE | Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE | Faculdade de Inhumas - FacMAis | ISSN 2526-4257

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.